Νέο Εκπαιδευτικό Υλικό για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο από το SaferInternet4Kids
Με αφορμή την έναρξη του σχολικού έτους τα στελέχη του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου δημιούργησαν νέο υλικό, με τίτλο Back-2-School, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στην τάξη ή και στο σπίτι ως εργαλείο μάθησης προκειμένου να ενδυναμωθεί η γνώση των παιδιών για το πώς να πλοηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Φέτος ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο χωρίς να παραλείπονται άλλα κρίσιμα θέματα που αφορούν στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά όπως είναι ο εθισμός, τα online games, το cyberbullying, οι επαφές με αγνώστους και άλλα.
To «Back to school package» απευθύνεται σε μικρά παιδιά, σε μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού και σε παιδιά Γυμνασίου περιλαμβάνοντας lesson plans, quizzes, animated video φυλλάδια, αφίσες και παρουσιάσεις όσον αφορά στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το animated video για πολύ μικρά παιδιά με πρωταγωνίστρια τη γνωστή σε όλους μας Αθηνά που αυτή τη φορά εξηγεί που θα βάλουμε όρια στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου.
Ιδιαίτερα χρήσιμες είναι και οι οπτικοποιημένες συμβουλές για γονείς. Πως θα καταλάβουμε ότι το παιδί μας αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής χρήσης και με ποιο τρόπο θα το αντιμετωπίσουμε;
Όλα τα πακέτα «Back to School» μπορείτε να τα δείτε εδώ: https://saferinternet4kids.gr/yliko/back-to-school-2018/.
Τρείς νέοι οδηγοί ασφάλειας για τις ψευδείς ειδήσεις, τα κοινωνικά δίκτυα και για τη ρητορική μίσους προστίθενται στα ενημερωτικά φυλλάδια τα οποία περιέχουν χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες που απευθύνονται σε γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και στα ίδια τα παιδιά. Μπορείτε να δείτε τα φυλλάδια εδώ:
Τα quiz γνώσεων που «αγκαλιάστηκαν» από την πρώτη στιγμή από μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου ανανεώθηκαν και εμπλουτίστηκαν. Είναι μια καλή ευκαιρία άλλωστε να μάθουν τα παιδιά για την ασφάλεια στο διαδίκτυο παίζοντας.
Τα Quiz μπορείτε να τα βρείτε εδώ: https://saferinternet4kids.gr/quiz-saferinternet4kids/
Τέλος, «σύμμαχος» για τους γονείς αποτελούν τα νέα τεχνικά φυλλάδια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που εξηγούν βήμα βήμα πως να εφαρμόσουμε τη λειτουργία περιορισμένης πρόσβασης στο YouTube και πώς να μπλοκάρουμε ανεπιθύμητα βίντεο.
Τα τεχνικά φυλλάδια μπορείτε να τα δείτε εδώ, και εδώ.
Σας υπενθυμίζουμε ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων:
Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό.
Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.
Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.
Περισσότερα, στις πηγές του άρθρου: